Kurumsal Kimlik Tasarımı
Kurumsal kimlik şirketin varolduğu günden itibaren, şirket içerisinde veya şirketin dışında Tavırlarını ve varlığı temsil eden, müşterilerin, rakiplerin ve sektörde şirket ile iş yapan bütün firmaların şirketi tanımasını sağlamak için yaptığı bütün çalışmaları kapsayan bir olgudur. Şirketimizin kurumsal kimlik tasarımı konusun yaptığı çalışmalar oldukça dikkat ve beğeni toplamıştır. Şirketler için kurumsal kimlik tasarımı hayati bir önem taşır ve bütün çalışanların bu konuya önem vermesi gerekir. Kurumsal kimlik şirketin profesyonel görünmesini sağladığı gibi müşterilere güven veren önemli bir detaydır. Kurumsal kimlik çalışmaların temeli şirketin logosu ve amblemini içerir. Geri kalan bütün detaylar ve herhangi bir iletişim aracı şirketin logosundan ilham alınarak şekillenir.
Şirketlerin kurumsal kimlik anlamında yaptıkları reklam çalışmaları şirketlerin bulundukları sektörde büyümesine ve tanınmasına katkı sağlayan en önemli durumdur. Reklam ve benzeri çalışmalar yapmayan şirketlerin ve İnternet sitelerinin büyüyüp gelişme şansı yoktur. Bütün sektörleri kapsayan önemli bir durum ise kurumsal kimlik tasarımı yapan şirketlerin gelişmesinin net olarak görülmesidir. Ayrıca kurumsal kimlik tasarımı çalışmaları esnasında şirket içindeki ve dışındaki bütün sistem önceden belirlenmiştir. Logo, personel giysileri, araç aksesuarı, ofis dekorları, tabelalar ve bütün sistem önceden hazırlanıp hangi ölçülerde kullanılması gerektiği belirlenmiştir. Kurumların bu çalışmaları için bir çeşit klavuz oluşturması gerekir. Bu klavuza kurumsal kimlik klavuzu denir. Bütün sistem bu klavuz içerisinde sıralanan maddeler halinde bulunmaktadır.
Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulmalıdır?
Kurumsal kimlik şirketlerin varlıklarını sürdürebilmeleri için en önemli konudur. Bu yüzden şirketlerin bu kimliği oluştururken firmaya ait bir çeşit renk dizesi seçmelidir. Bu renkler ile logo tasarlanmalıdır. Kurumsal kimliğin önemi şirketin saygınlığı ve kalitesini yükseltmek açısından oldukça önemlidir. Şirketin organik bir logo tasarlaması oldukça önemlidir. Özgün bir logoya sahip olmak şirketin benzersiz bir tarza sahip olduğunu gösterir. Başka şirketlere ait logo ve renklerin kullanılması şirket için oldukça zararlı bir durumdur. Kurumsal kimlik oluşturulurken şirketlerin bu alanda çalışma yapacağı kişilerin alanlarında tecrübeli ve uzman olması oldukça önemlidir. Aksi takdirde amatör işler ortaya çıkabilir. Bu anlamda şirketin uzman kadrolar ile bu çalışmaları yürütmesi gerekmektedir. Kurumsal kimliğin belirlenmesi şirketin zaman kavramı ile değiştirebileceği bir durum değildir. Bir şirket açtınız ve birçok iş yaptınız farklı sektörlerde bir marka ve bir renk yada bir logo ile ün kazandınız. İnsanlar sizi o renkler ve logo ile tanıyacaktır. Şirketler açısından kurumsal kimlik değiştirmek belirli bir kitleye hitap ettikten sonra oldukça zor bir durumdur. Kurumsal kimliği değiştirmek şirket adına büyük bir zaman kaybına sebep olabilir. Ayrıca bu durumdan dolayı insanlar bu şirketi yeni bir kurum olarak nitelendirebilir ve bu durum da şirketin itibar kaybına sebep olur.
Yarın Ajans, kalite ve güven unsurlarını firmayla özdeşleştiren karışıklıktan uzak, sade ama gururlu kurumsal kimlik tasarımı geliştirme anlayışıyla müşterilerine güçlü bir marka itibarı oluşturmayı hedefler. Firmaların kurumsal kimlik tasarımlarına ve tüm yazılı-görsel iletişim düzenlerine bütünlük kavramını yerleştirerek hedef kitlesi karşısında etkin olmasını amaçlar.